Klubben besökte Restad Gård

torsdag 12 november 2015

Karin Bergenlid

Vilken kväll på Restad Gård! Stort tack till alla som var inblandade i arrangemanget!

Vi blev bjudna på en presentation av verksamheten av förra Auroramedlemman Gunilla Hogedal och Adnan; två eldsjälar för projektet Support. Sedan följde en hisnande dansuppvisning av otro-ligt duktiga och talangfulla barn i färgglada och effektfulla dräkter, som hade sytts av de bo-ende. Efter det följde en guidning av anläggningen och jag och min grupp fick se hur Halima bodde med sina tre landsmän (kvinnor) från Somalia. Det var ett mycket enkelt boende med det absolut nödvändigaste. Vår gula soffa ska vi skänka till deras Tv-rum som inte innehöll något alls, mer än en soffa som saknade sitt dynor. Efter det samlades vi intill det lilla dagiset och bjöds på fantastiskt goda bakade piroger (typ). De var otroligt delikata. Vi minglade och nätverkade så det stod härliga till, trångt och varmt var det. Vi möttes av en sådan värme så det kändes ända in i hjärtat och man vill ju bara att alla ska få bli välkomnade till vårt land på det allra bästa sätt och att vi alla ska inse att det är gigantiska stora och fantastiska möjlighet-er vi har med att skapa ett mångkulturellt Sverige med alla dessa fantastiska människor.